بخش دوم آموزش قوانین هوانوردی

بخش دوم خلاصه های مهم از کتاب انکس 2 تا صفحه ی پنجم :

 

ATS route : به هدف مدیریت بهتر ترافیک ها انجام میشود مانند ایروی ها و هرکدام اسم دارند

Ceiling : عددی که از سطح زمین حاسبه میشود و بیس ها ارتفاع ابری هست که ارتفاع ان از سطح زمین شش کیلومتر است و بیش از نیمی از آسمان را پوشش میدهد

Clearance limit: نقطه ای که هواپیما تا آنجا اجازه پرواز داده شده یا نهایت نقطه ای که به هواپیما کلرینس داده شده

Control area: کنترل هوایی که از ارتفاعی بالای سطح زمین شروع شود و نمیتواند از سطح زمین باشد
و نقطه ی مقابل آن
cotrol Zone است که از سطح زمین کنترل میشود

CPDLC : وسیله ای که ارتباط بین خلبان و کنترلر را فراهم میکند تکست هایی است که کنترلر به خلبان میدهد و برعکس این تکست ها آزاد نیستند با منو های خود متن هایی آماده هستند

Cruise climb : وقتی هواپیما در حالت کروز رود وقتی بنزین آن کم شود و عملیاتی بعد آن نشود هواپیما ارتفاعش را بیشتر میکند و در این توضیح ایرکرفت محسوب نمیشود و فقط ایرپلین اینطور توضیح داده شده است

Current flight plan : همان برنامه ی پرواز است منتهی با اضافه شدن تغییراتی که ناخواسته و خواسته انجام شده

Danger area : بخشی از فضا که عمودی و افقی آن مشخص شده که برای امنیت پرواز خطرناک است و در ایران با نام اسکار ایندیا و دلتا شروع میشود

ETA : در پرواز ای اف آر زمانی که پیش بینی میکنید که هواپیما به فوردگاه میرسد ولی در پرواز وی اف آر زمانی محاسبه میشود که هواپیما بالای فرودگاه باشد

Follow us in Telegram,Twitter and Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Top